ילדים בגיל בית הספר מגיעים לטיפול בד"כ על רקע בעיות חברתיות, בעיות התנהגות, קשיי הסתגלות למסגרות השונות או קשיים בבית. הטיפול בילדים שונה במספר אופנים מהטיפול במבוגרים: ראשית הטיפול נעשה דרך משחק, יצירה, תנועה וגם דרך המילה. הדיבור. השיחה. הילד מגיע לטיפול ומביא את עצמו כפי שהוא לתוך המרחב הטיפולי - המשחקי ודרך ההתחברות למרחב זה, ליצירתיות, לדמיון, לעולם שנבנה בתוך החדר מתאפשר שיח טיפולי.
הבדל נוסף נובע מכך שהילד קשור ומושפע תמידית מהמסגרות אליהם הוא שייך - להורים שמגדלים אותו ולמסגרות החינוכיות או החברתיות שבהן הוא נמצא. אי לכך, הטיפול הינו מערכתי, קרי מתייחס לכל המערכות המציאותיות הקשורות לילד ואינו מתייחס רק למתרחש בתוך חדר הטיפול, על כן חלק אינטגרלי מהטיפול בילד עוסק בקשר עם המערכות הסובבות אותו, קרי הדרכת הורים, ובמידת הצורך קשר עם גננת או מורה וכד'.
הטיפול בילדים הינו דינאמי ומשתנה לפי הצורך של הילד, ויכול להשתנות גם עם הזמן שחולף. לעיתים רק הילד מטופל, לעיתים נכנסים לטיפול גם אחד ההורים או שניהם, או המשפחה בכללותה.